Society and the circumstances of the environment, basic concepts in ecology, natural resources and the environment, pollution crisis and control, system analysis and assessment of impacts on the environment, and environmental management
(หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ.2562)
Importance of society and environment, basic concepts in ecology, natural resources and environment, environment pollution and control, system analysis and assessment of impacts on environment for appropriate environmental management
01110009-1
Development of Social and Life Quality การพัฒนาคุณภาพชีวิตและสังคม
Philosophy and ethical principles in living and working, self perception and attitudes, Dharma and life quality development, individual roles and responsibility, self-administration and adjustment to social activities, development of interpersonal skills, efficiency and effectiveness in work
(หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ.2562)
Philosophy and Dharma principles in daily life, creating their own ideas and attitudes, Dharma principles of creating life quality, individuals roles and responsibilities, management principles and self-development, participation in social activities, techniques of winning the ones hearts, principles for effective job development, ethics and codes of conduct
Concepts and scope of economics, demand, supply, market equilibrium and competition, consumer behavior and production, principles of national income, employment, finance and banking, public finance, international economic development, and socio-economic problems in Thailand
01110012-1
Sufficiency Economy for Sustainable Development ปรัชญาเศรษฐกิจพอเพียงเพื่อการพัฒนาที่ยั่งยืน
Concepts of sufficiency economy philosophy and sustainable development, application of the philosophy in dealing with social and economic problems in Thailand, case study on successful sufficiency-economy activities in Thailand
(หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ.2562)
Concepts of sufficiency economy philosophy and sustainable development, application of the philosophy in dealing with social and economic problems in Thailand, case studies on successful sufficiency-economy activities in Thailand
Information and education, information sources, services and resources, Information access, evaluating, analyzing, synthesizing information, bibliography collecting and academic report writing
01210004-4
Psychology and Daily Life จิตวิทยากับชีวิตประจำวัน
Fundamental concepts of psychology and human behavior, factors Influencing human development, perception, learning, self-esteem and self-awareness, problem solving and decision, adjustment, psychology and its application in daily life
01210011-2
Foundations of Thai Civilization พื้นฐานอารยธรรมไทย
Civilization and culture, fundamentals of Thai civilization: tradition, value symbolic, politics, economy, doctrine, belief and religion; Thai language and literature, and Thai art preservation and conservation
The origin of Thais, socio-economy and politics, Buddhism, tradition, language and literature, fine arts and Thai handicrafts, Thai music and drama, Thai foods, and heritage of Thai wisdom
Characteristics and backgrounds of Thai culture in the following categories: literature, painting, sculpture, architecture, rituals, songs and folk activities, music, plays; etiquette and conducts on the basis of Thai culture
1.2 กลุ่มวิชาภาษา
หน่วยกิตต่ำสุด : 12
1.2.1 รายวิชาภาษาอังกฤษ(บังคับ)
หน่วยกิตต่ำสุด : 9
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01320001-2
English for Communication 1 ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร 1
Vocabulary, expressions and language patterns for giving personal information, routines and interests; short conversations in various situations; writing short statements; and listening to and reading short and simple texts
01320002-2
English for Communication 2 ภาษาอังกฤษเพื่อการสื่อสาร 2
Vocabulary, expressions and language patterns used in daily life for telling stories, giving explanations and reasons, exchanging information continuously, writing short and connected descriptions, listening to and reading longer texts
Principles of communication, Thai language usage, critical reading and listening, writing for government services, writing proposal and application letters, and making speeches in various occasions
Fundamentals of speaking, listener analysis and speaking evaluation, public speaking, persuasion, informative speaking, discussion, and speeches on different occasions
01320005-3
English for Job Application ภาษาอังกฤษเพื่อการสมัครงาน
Vocabulary, expressions, language structures, and documents used in job application and job interview
(หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ.2562)
Vocabulary, expressions, and language patterns related to job application, preparations for job application, reading a job advertisement, writing a resume, filling out an application form, job interview
01320010-3
Preparation for English Standardized Tests ภาษาอังกฤษเพื่อการทดสอบ
Formats and structures of standardized tests, linguistic knowledge and skills needed for taking the tests, important strategies and techniques used to cope with standardized tests
1.3 กลุ่มวิชาวิทยาศาสตร์กับคณิตศาสตร์
หน่วยกิตต่ำสุด : 6
1.3.1 รายวิชาบังคับ
หน่วยกิตต่ำสุด : 3
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
09000001-1
Computer and Information Technology Skills ทักษะการใช้คอมพิวเตอร์และเทคโนโลยีสารสนเทศ
Computing fundamentals, key application such as word processor (Microsoft Word), Spreadsheets (Microsoft Excel), presentation (Microsoft PowerPoint) living online such as computer network, communication technology, electronic mails for inside and outside organization, internet explorer and general knowledge about online living
รายวิชาหมวดศึกษาทั่วไป (ฉบับปรับปรุง พ.ศ. 2562)
Computing fundamentals, key applications such as Word Processor (Microsoft Word), Spreadsheets (Microsoft Excel), Presentation (Microsoft PowerPoint), Internet and social networks such as computer network, communication technology, internal and external e-mail correspondence, surfing the Internet, and general knowledge about the Internet World
Sets, number systems, elementary logic, techniques of counting, permutations and combinations, introduction to probability theory, the binomial theorem, sequences and series
09111051-1
Mathematics in Daily Life คณิตศาสตร์ในชีวิตประจำวัน
Basic mathematical calculations such as addition, subtraction, multiplication and division of integers, decimals, and fractions, ratio and percentage, measurements, mathematics for consumers and financial management such as basic calculations of interests, progressive rates, investments and debt payments in daily life
รายวิชาหมวดวิชาศึกษาทั่วไป (ฉบับปรับปรุง พ.ศ. 2562)
Basic mathematical calculations, ratio, percentages, taxes, essential of saving money, savings goals, effective spending and saving plan
Statistical methodology, measurement, sampling, data management for analysis, measure of central tendency, measure of position, measure of dispersion, introduction to probability, standard score and area under normal curve
09121047-2
Fundamental of Mathematics and Statistics หลักพื้นฐานทางคณิตศาสตร์และสถิติ
Fundamental knowledge of organisms and environment, ecology, natural resources and conservation, environmental pollutants and environmental management
รายวิชาหมวดวิชาศึกษาทั่วไป (ฉบับปรับปรุง พ.ศ. 2562)
Basic knowledge of organisms and environment, ecology, natural resources and conservation, environmental pollutants and environmental management
Scientific processes and definitions of science, measurement and its units, chemical in daily uses, radiations, nuclear and applications, production of electrical appliances and electrical measurement instruments, light and sound in daily uses
Fundamentals of individual sports and human development in the following five aspects: physical, psychological, emotional, social and intellectual development; practice of basic skills, playing methods and rules of the individual sports selected
หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2558
Individual sports e.g. athletics, social dance, judo, badminton, petanque, swimming, table tennis, general knowledge of sports, how to play them in competitions, rules, and physical, mental, emotional and social development
Fundamentals of team sports and human development in the following five aspects: physical, psychological, emotional, social and intellectual development; practice of basic skills, playing methods and rules of the team sports selected
หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2558
Team Sports e.g., soccer, indoor soccer, basketball, volleyball, softball, general knowledge of sports, how to play them in competitions, rules, and physical, mental, emotional and social development
Fundamental knowledge of health factors, building up physical fitness, history of social dances, applying social dances for good health
(หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ.2562)
Fundamental knowledge of health , building physical fitness, history of social dances, basic skills for social dances, social dances for good health
Importance of social skills, mental hygiene development and adjustment, development of personality, how to create human relations, being good leadership and followership, social manners, organization and teamwork, thinking and problem solving, self-responsibility and having public consciousness (public mind), including creating habits in workplace
1.5.2 รายวิชาเลือก
หน่วยกิตต่ำสุด : 2
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01010003-2
Life Management in Modern Society การจัดการชีวิตในสังคมยุคใหม่
The relation in a family and the community. Culture, tradition and the living, buying the saving in the every day life, household account, the communication for reinforce the relation, building immunity in a family and the community
01010006-2
Thai Wisdom for Sufficiency Life ภูมิปัญญาไทยเพื่อชีวิตที่พอเพียง
Concepts, scope and development of Thai wisdom, local wisdom, the relation between Thai wisdom and local wisdom for developing sufficiency life, a case study on sufficiency lifes person in Thailand
(หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2558)
Meanings, scopes, importance and development of Thai wisdom, Learning process of Thai and local wisdoms, meanings of sufficient life, application of Thai wisdom for sufficient life development, sample cases of sufficient life of individuals in Thai society
01010009-2
Learning Skill for Success ทักษะการเรียนรู้สู่ความสำเร็จ
Concept of country unity in ASEAN communities , collaboration of ASEAN communities in social, cultural, tourism, trade and investment, environment, politics and security emphasizing flow of present changes and future trend
2 หมวดวิชาเฉพาะ
หน่วยกิตต่ำสุด : 97
2.1 กลุ่มวิชาพื้นฐานวิชาชีพ
หน่วยกิตต่ำสุด : 24
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01800101-1
Hotel and Restaurant Business ธุรกิจโรงแรมและภัตตาคาร
Evolution of lodging and industry both international and in Thailand. Accommodation classification. Types of hotels and their grading. Hotel and restaurant organizational structure: departmental and their key positions. Concepts, principles and styles of hotel business management. Development and trends of lodging business and food service. International hotel chains. Hotels and other related business. Service career progress, and trends in hotel business. Field trip required
01800102-1
Psychology and Personality Development for Service จิตวิทยาและการพัฒนาบุคลิกภาพสำหรับงานบริการ
Concepts and theories of psychology-related services, psychological concepts
applied in the service in terms of analysis of client behavior, development of service skill, personality and leadership development, communication techniques, building up human relations, public speaking and problem solving
01800103-1
Hospitality and Tourism Industry อุตสาหกรรมการบริการและการท่องเที่ยว
Evolution, meaning, significance and trend situations of tourism and hospitality in globalization. Motivation in tourism. Characteristics of major and supporting components of tourism and hospitality industry. Factors affecting tourism. Benefits and impacts of tourism industry on economy, society, environment and culture. Concepts of tourism and hospitality industry management, planning and development. Roles and policies of the government in tourism development. Roles and cooperation of national and international tourism organizations
01800204-1
Consumer Behavior in Hospitality and Tourism พฤติกรรมผู้บริโภคทางการบริการและการท่องเที่ยว
Factors influencing tourism consumption and service, trends, Motivation, decision making process. Characteristics of tourism consumption and tourist behavior differences in social, cultural, economical demographical and psychological aspects. Tourism product and service development to suit the need and expectation of tourist market segments
01800205-1
Information Technology for Hospitality Industry เทคโนโลยีสารสนเทศสำหรับอุตสาหกรรมการบริการ
Concepts of information technology, computer network, database, e-commerce, the use of information technology for real time data management, software application, one-stop distribution system for hospitality industry
01800206-1
Inter-Personal skills and Cross-Cultural Communication ทักษะการสื่อสารและการสื่อสารข้ามวัฒนธรรม
Cross-cultural communication in relation to hospitality industry. Understanding the character and attitudes towards foreigners. Analysis of verbal and non-verbal communication between Western and Eastern cultures. Interactional skills creativity development between cultures. Arts of establishing personal relations and public relations, including negotiation and conflicts management
01800307-1
Laws and Ethics for Hospitality Industry กฎหมายและจริยธรรมสำหรับอุตสาหกรรมการบริการ
The act of hotel business, the act of travel and tour guide, , the laws about the permission of establishing and operating hotel business, travel agency and tour operator, the law of consumer protection and others which business operator should know
01800308-1
Human Resources Management in Hospitality Industry การจัดการทรัพยากรมนุษย์ในอุตสาหกรรมการบริการ
Importance and concepts of human resources management, job analysis, workforce planning, recruitment, staffing, compensation in wage, motivation, training and development, assessment, performance appraisal, maintaining of human resource, remuneration and labor relations
2.2 กลุ่มวิชาชีพบังคับ
หน่วยกิตต่ำสุด : 36
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01801101-1
Kitchen Operations and Cookery การปฏิบัติงานครัวและการประกอบอาหาร
Basic principles of cooking, techniques for cooking, methods of selection, preparation and preservation of raw materials, ingredients and kitchenware, hygiene and safety of cooking, cooking practice
01801102-1
Food and Beverage Service Management การจัดการงานบริการอาหารและเครื่องดื่ม
Organizational structure of food and beverage division, responsibilities, ethics, personality and good characteristics of staff, knowledge of food and beverage, service equipment, forms of service, principles and procedures of service, service in catering and banquets, skills for operation and co-ordination with other related divisions, problem-solving skills in service jobs
01801203-1
Housekeeping Management and Operations การจัดการงานแม่บ้าน
Structure and types of housekeeping division, characteristics of housekeeping attendants, responsibilities, manner, professional ethic, personality and good characteristics of staff, knowledge of housekeeping equipment, storage and requisition of equipment, cleaning of guestrooms and other areas, taking care of hotel public areas, how to use equipment, modern equipment suitable for different types of texture, HRM in housekeeping division, linen and laundry jobs, documents, reports and miscellanous jobs, inventory control, taking customerscomplaints and coordination with other divisions
01801304-1
Front Office Management and Operations การจัดการงานบริการส่วนหน้า
Importance of front office, organizational structure, positions and responsibilities in front office, equipment used in front office, preparation before guests checking-in, in-house services, guests checking-out, service emphasizing room reservation, cleaning guests, room registration, uniform services, communication services, hotel guests folios, coordination with other divisions both inside and outside
Listening, speaking, reading and writing skills in English for hotel jobs, vocabulary, expressions and sentences used for communication in reception, room service, food and beverage, catering and banquet as well as other services, giving information and answering queries, coordination and problem solving in hotel jobs
01801307-1
English for Hotel and Restaurant Attendant ภาษาอังกฤษสำหรับบุคลากรโรงแรมและภัตตาคาร
Importance, evolution of MICE and event business, characteristics of national and international MICE and Event business, planning, management, marketing, coordinating, operating before, while and after organizing the events, organizations concerning the promotion of MICE and Event business, trend, problems and how to solve them
01801309-1
Marketing for Hotel and Restaurant การตลาดสำหรับธุรกิจโรงแรมและภัตตาคาร
Concepts and general characteristics of hotel marketing, information system, marketing research, techniques for estimating hotel marketing trends, principles, instruments and techniques in planning of services, pricing policy, distribution, marketing promotion, creating medias for public relation and promotion of hotel marketing and service business in hotel marketing development
01801410-1
Hotel and Restaurant Management การจัดการธุรกิจโรงแรมและภัตตาคาร
Principles and management process, business environment, factors affecting hotel business, concepts in operation, roles of hotel and restaurant entrepreneurs, setting appropriate strategies in management, marketing, production, finance and accounting, situations, trends of hotel and restaurant business, problem solving and decision making
01801411-1
Research Methodology in Hotel and Restaurant ระเบียบวิธีวิจัยทางธุรกิจโรงแรมและภัตตาคาร
Research philosophy, setting research questions and research objectives, review of literature, research design and research methodology, data collecting and sampling, data analysis, research report writing and presentation
01801412-1
Seminar on Hotel and Restaurant Management สัมมนาการจัดการโรงแรมและภัตตาคาร
Seminar on analysis of problems in hotel and restaurant management. research projects ingroups and presenting to class, Discussion and current problems with invited experienced hoteliers and restaurant administrators
Types of alcoholic and non-alcoholic drinks provided in hotels, equipment used for mixing, operation of bar and beverage, preparation of bar, taking care of bar, equipment, types of drinks and services, mixing different types of drinks, preparation of drinks appropriate with dishes, responsibilities, manners and ethic of bar staff, daily sale report and checking drinks, practice of mixing, servicing, purchasing, keeping equipment and taking care of equipment used in beverage service
01802302-1
Arts of Vegetables and Fruits Carving for Hotel ศิลปะการแกะสลักผักและผลไม้สำหรับงานโรงแรม
History and principles of arts of vegetables and fruits carving, methods for selection, preparation and preservation of vegetables and fruits and equipment used for carving, types of vegetables and fruits for carving in hotel, design and decoration of carved vegetables and fruits on different functions in hotel, vegetables and fruits carving presentation
01802303-1
Arts of Flowers Arrangement for Hotel ศิลปะการจัดดอกไม้สำหรับงานโรงแรม
Arts of flowers arrangement principles, methods for selection, preparation and preservation of flowers, leaves and equipment used for flowers arrangement, flowers arrangement design for different functions and presentation in hotel
01802304-1
Thai and International Cuisine อาหารไทยและอาหารนานาชาติ
Culinary principles of Thai and international cuisine, methods for selection, preparation and preservation of raw materials, ingredients and kitchenware used for Thai and international cuisine, measurement, cooking methods and techniques, Thai and international cuisine operations and decorations
Principles of bakery and pastry, methods for selection, preparation and preservation of raw materials, ingredients and kitchenware used for bakery and pastry, measurement, cooking methods and techniques, storage, bakery and pastry practice using standard recipes
01802306-1
Spa and Wellness Management การจัดการสปาและธุรกิจเพื่อสุขภาพ
History, meanings and types of spa business, organizational structures, management principles, forms of services, selection of equipment and technology, marketing strategies and law related to Spa and Wellness operation business
01802307-1
Energy and Environmental Management in Hotel การจัดการพลังงานและสิ่งแวดล้อมในโรงแรม
Guidelines and principles of social, energy and environment responsibilities in running hotel business, organization operation control, creating responsibilities on community and society under international practice
Evaluation, significance and scope of the airline business, aircraft category, alliance and consolidation of airline, type of airline, in-flight and ground service, computer reservation system (CRS) and airline ticketing, airport formalities, custom formalities and restricted items, airline regulations and related organizations
01802309-1
Restaurant and Catering Management การจัดการภัตตาคารและการจัดเลี้ยง
Restaurant and banqueting management, covering types of restaurant and banqueting and its organization, table setting and service sequence, technical services, menu planning, preparation of restaurant and banqueting business plan and training in laboratory models
2.3.2 รายวิชาภาษาต่างประเทศเพื่ออาชีพ
หน่วยกิตต่ำสุด : 15
หน่วยกิตสูงสุด : -
2.3.2.1 ภาษาอังกฤษเพื่อการโรงแรม
หน่วยกิตต่ำสุด : -
หน่วยกิตสูงสุด : -
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01803201-1
English for Hospitality Industry ภาษาอังกฤษสำหรับอุตสาหกรรมการบริการ
Vocabulary expressions structures and particular attributes of English for communication in hospitality industry in sittuation related to hotel business, tourism service, other related services, limitation and problem of English for intercultural communication in differentiate and practicing communications of effectively convey messages
01803202-1
English for Housekeeping ภาษาอังกฤษสำหรับงานแม่บ้าน
Vocabulary, expressions, language structures, integrating practicing in Japanese listening, speaking, reading and writing for houskeeping, coordingating with other departments of the hotel, dealing with guests complaints and problems solving from case studies
01803303-1
English for Food and Beverage Service ภาษาอังกฤษสำหรับงานบริการอาหารและเครื่องดื่ม
Vocabulary, expressions, language structures, practicing and integrating of listening, speaking, reading and writing for food and beverage services, coordingating with other departments of the hotel, dealing with customers complaints and problems solving from case studies
01803304-1
English for Front Office ภาษาอังกฤษสำหรับงานบริการส่วนหน้า
Vocabulary, expression and language patterns used in front office services on welcoming guest checking in and checking out, telephoning, room reservation and restaurant, giving information, answering questions and dealing with complaints
01803405-1
English for Airline Business ภาษาอังกฤษสำหรับธุรกิจการบิน
Vocabulary, expressions and language patterns used for airline services, airport service, airport security, time information, reservation and ticketing, ground and in-flight services
2.3.2.2 ภาษาจีนเพื่อการโรงแรม
หน่วยกิตต่ำสุด : -
หน่วยกิตสูงสุด : -
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01804201-1
Chinese for Hospitality Industry ภาษาจีนสำหรับอุตสาหกรรมการบริการ
Vocabulary expressions structures and particular attributes of Chinese for communication in hospitality industry in sittuation related to hotel business, tourism service, other related services, limitation and problem of Chinese for intercultural communication in differentiate and practicing communications of effectively convey messages
Vocabulary, expressions, language structures, integrating practicing in Chinese listening, speaking, reading and writing for houskeeping, coordingating with other departments of the hotel, dealing with guests complaints and problems solving from case studies
01804303-1
Chinese for Food and Beverage Service ภาษาจีนสำหรับงานบริการอาหารและเครื่องดื่ม
Vocabulary, expressions, language structures, integrating practicing in Chinese listening, speaking, reading and writing for food and beverage service, coordingating with other departments of the hotel, dealing with guests complaints and problems solving from case studies
01804304-1
Chinese for Front Office ภาษาจีนสำหรับงานบริการส่วนหน้า
Vocabulary, expression and language patterns used in front office services on welcoming guest checking in and checking out, telephoning, room reservation and restaurant, giving information, answering questions and dealing with complaints
01804405-1
Chinese for Hotel Attendant ภาษาจีนสำหรับบุคลากรโรงแรม
Listening, speaking, reading and writing skills in Chinese for hotel operation, vocabulary, expressions and sentences used for communication in reception, room service, food and beverage, catering and banquet as well as other services, giving information and answering queries, coordination, problem solving, role play and situation for communication skills development effectively conver messages.
2.3.2.3 ภาษาญี่ปุ่นเพื่อการโรงแรม
หน่วยกิตต่ำสุด : -
หน่วยกิตสูงสุด : -
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01805201-1
Japanese for Hospitality Industry ภาษาญี่ปุ่นสำหรับอุตสาหกรรมการบริการ
Vocabulary expressions structures and particular attributes of Japanese for communication in hospitality industry in sittuation related to hotel business, tourism service, other related services, limitation and problem of Japanese for intercultural communication in differentiate and practicing communications of effectively convey messages
01805202-1
Japanese for Housekeeping ภาษาญี่ปุ่นสำหรับงานแม่บ้าน
Vocabulary, expressions, language structures, integrating practicing in Japanese listening, speaking, reading and writing for houskeeping, coordingating with other departments of the hotel, dealing with guests complaints and problems solving from case studies
01805303-1
Japanese for Food and Beverage Service ภาษาญี่ปุ่นสำหรับงานบริการอาหารและเครื่องดื่ม
Vocabulary, expressions, language structures, practicing and integrating of listening, speaking, reading and writing for food and beverage services, coordingating with other departments of the hotel, dealing with customers complaints and problems solving from case studies
01805304-1
Japanese for Front Office ภาษาญี่ปุ่นสำหรับงานบริการส่วนหน้า
Vocabulary, expression and language patterns used in front office services on welcoming guest checking in and checking out, telephoning, room reservation and restaurant, giving information, answering questions and dealing with complaints
01805405-1
Japanese for Hotel Attendant ภาษาญี่ปุ่นสำหรับบุคลากรโรงแรม
Listening, speaking, reading and writing skills in Japanese for hotel operation, vocabulary, expressions and sentences used for communication in reception, room service, food and beverage, catering and banquet as well as other services, giving information and answering queries, coordination, problem solving, role play and situation for communication skills development effectively conver messages.
2.4 กลุ่มวิชาเสริมสร้างประสบการณ์ในวิชาชีพ
หน่วยกิตต่ำสุด : 7
2.4.1 รายวิชาบังคับ
หน่วยกิตต่ำสุด : 1
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01806301-1
Preparation for Professional Experience in Hotel การเตรียมความพร้อมฝึกประสบการณ์วิชาชีพทางการโรงแรม
Basic knowledge of methods and the process of professional experience, the
importance of professional experience, how to write application letters, considering and choosing a workplace, job interviewing, organizational culture, personality development, professional morality, virtue ethics, labour laws, social security, 5S activities, quality assurance, safety standards at work, English usage in the workplace, report writing, presentations, planning skills, analytical skills, immediate problem solving skills, decision making, basic concepts of information technology, IT laws and information retrieval
Remarks : S/U assessment
2.4.2 รายวิชาเลือก
หน่วยกิตต่ำสุด : 6
หน่วยกิตสูงสุด : -
2.4.2.1 แบบสหกิจศึกษา
หน่วยกิตต่ำสุด : -
หน่วยกิตสูงสุด : -
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01806302-1
Cooperative Education in Hotel สหกิจศึกษาทางการโรงแรม
6 (0-40-0)
ปฏิบัติงานในสถานประกอบการเสมือนหนึ่งเป็นพนักงานของสถานประกอบการในตำแหน่งตามที่ตรงกับสาขาวิชาและเหมาะสมกับความรู้ความสามารถ เป็นระยะเวลาไม่น้อยกว่า 16 สัปดาห์ ปฏิบัติตนตามระเบียบการบริหารงานบุคคลของสถานประกอบการในระหว่างปฏิบัติงาน มีหน้าที่รับผิดชอบแน่นอนและรับผิดชอบงานที่ได้รับมอบหมายจากสถานประกอบการอย่างเต็มความสามารถ มีผู้นิเทศงาน การติดตามและการประเมินผลการปฏิบัติงานอย่างเป็นระบบ ตลอดระยะเวลาปฏิบัติงานของนักศึกษา ทำให้เกิดการพัฒนาตนเองและมีประสบการณ์จากการปฏิบัติงานในสถานประกอบการ ก่อนสำเร็จการศึกษา
หมายเหตุ : การประเมินผลเป็น S หรือ U
Practice in a workplace as employees in relevant positions that suit students field of study and abilities in a period of no less than 16 weeks; under supervision of an assigned job supervisor from the workplace, students take responsibility for a particular role which has a systematic evaluation and follow-up process throughout the course in order for students to improve themselves and gain professional experience before they graduate
Remarks : S/U assessment
01806303-1
International Cooperative Education in Hotel สหกิจศึกษาต่างประเทศทางการโรงแรม
6 (0-40-0)
ปฏิบัติงานในสถานประกอบการเสมือนหนึ่งเป็นพนักงานของสถานประกอบการในตำแหน่งตามที่ตรงกับสาขาวิชาและเหมาะสมกับความรู้ความสามารถ เป็นระยะเวลาไม่น้อยกว่า 16 สัปดาห์ โดยต้องเป็นการปฏิบัติงานในต่างประเทศไม่น้อยกว่า 12 สัปดาห์ ปฏิบัติตนตามระเบียบการบริหารงานบุคคลของสถานประกอบการในระหว่างปฏิบัติงาน มีหน้าที่รับผิดชอบแน่นอนและรับผิดชอบงานที่ได้รับมอบหมายจากสถานประกอบการอย่างเต็มความสามารถ มีผู้นิเทศงาน การติดตามและการประเมินผลการปฏิบัติงานอย่างเป็นระบบตลอดระยะเวลาปฏิบัติงานของนักศึกษาทำให้เกิดการพัฒนาตนเองและมีประสบการณ์จากการปฏิบัติงานในสถานประกอบการ ก่อนสำเร็จการศึกษา
หมายเหตุ : การประเมินผลเป็น S หรือ U
Practice in a workplace as employees in relevant positions that suit students field of study and abilities in a period of no less than 16 weeks in total with at least 12 weeds of practice in a foreign country; under supervision of an assigned job supervisor from the workplace, students take responsibility for a particular role which has a systematic evaluation and follow-up process throughout the course in order for students to improve themselves and gain professional experience before they graduate
Remarks : S/U assessment
2.4.2.2 แบบฝึกงาน
หน่วยกิตต่ำสุด : -
หน่วยกิตสูงสุด : -
รหัสวิชา
รายวิชา
หน่วยกิต
เงื่อนไข(รหัสรายวิชาบังคับก่อน)
01806304-1
Hotel Internship ฝึกงานทางการโรงแรม
3 (0-40-0)
ฝึกปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการภาคเอกชน รัฐวิสาหกิจ หรือรัฐบาล ทางด้านที่เกี่ยวข้องกับธุรกิจโรงแรมอย่างเป็นระบบ เป็นระยะเวลาไม่น้อยกว่า 8 สัปดาห์ ทำให้นักศึกษาได้รับประสบการณ์จากการทำงานก่อนสำเร็จการศึกษา
หมายเหตุ : การประเมินผลเป็น S หรือ U
n either the public or private sector, practice in a workplace which has positions relevant to the hotel business for a period of no less than 8 weeks, equipping students with professional experience before they graduate
Remarks : S/U assessment
01806305-1
International Hotel Internship ฝึกงานต่างประเทศทางการโรงแรม
3 (0-40-0)
ฝึกปฏิบัติงานจริงในสถานประกอบการภาคเอกชน รัฐวิสาหกิจ หรือรัฐบาล ในต่างประเทศ ทางด้านธุรกิจโรงแรมอย่างเป็นระบบ เป็นระยะเวลาไม่น้อยกว่า 8 สัปดาห์ ทำให้นักศึกษาได้รับประสบการณ์จากการทำงานก่อนสำเร็จการศึกษา
หมายเหตุ : การประเมินผลเป็น S หรือ U
In either the public or private sector of a foreign country, practice in a workplace which has positions relevant to the hotel business for a period of no less than 8 weeks, equipping students with professional experience before they graduate
Remarks : S/U assessment
01806306-1
Workplace Special Problem ปัญหาพิเศษจากสถานประกอบการ
3 (0-6-3)
นำโจทย์ปัญหาที่ได้จากสถานประกอบการภาคเอกชน รัฐวิสาหกิจ หรือรัฐบาล ที่นักศึกษาได้ออกทำการฝึกงาน นำมาศึกษา วิเคราะห์ โดยใช้ความรู้จากวิชาชีพมาทำการประยุกต์แก้ปัญหา และจัดทำตามรูปแบบของโครงการ โดยมีอาจารย์ผู้เชี่ยวชาญในสาขาคอยแนะนำเป็นที่ปรึกษา
หมายเหตุ : การประเมินผลเป็น S หรือ U
Student gather and analyze information or data from their workplace to resolve problems derived from the Job Training course; via the research process and using their professional knowledge and experience, students will write a research report under supervision fo academic supervisors or experts in the field
Remarks : S/U assessment
Participate in activities to enhance international experiences e.g. research & research assistance, contest, competition, international workshop, international conference & symposium, and international camp organized by international universities/organizations or co-organized with RMUTT, English is used as an official language in conducting the activities, examples of activities are featured lectures given by experts, practice, English preparation, pre-departure briefing, field trips, cultural activities both inside and outside classroom, as well as post-program presentation
Remarks : S/U assessment